25 خرداد 1393

انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه اول در سال94-93

مولف: مدیریت سیستم   /  دسته: دسته بندی نشده   /  رتبه دهید:

انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه اول در سال94-93

قابل توجه دانش آموزان پایه اول و اولیاء گرامی

جهت تعیین رشته در سال تحصیلی جدید فرم ذیل راپس از دانلود ، تکمیل نموده و تا روز چهارشنبه 93/3/28به مشاور/معاون آموزش دبیرستان تحویل نمایید.(نمونه فرم در دبیرستان موجود می باشد)


فرم انتخاب رشته.pdf

توصیه هایی برای انتخاب رشته

 رشته ریاضی - فیزیك: دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ریاضی - فیزیك باید قدرت درك، فهم و تجزیه و تحلیل بالایی در دروس ریاضی، فیزیك و شیمی داشته و پایه درسی آنها در دروس نامبرده قوی باشد. دانش‌آموز این رشته از صرف ساعت‌ها وقت برای حل مسایل ریاضی خسته نمی‌شود و به كشف حقایق علوم فیزیك و شیمی پیرامون اطراف زندگی خود عشق می‌ورزد. همچنین دانش‌آموز این رشته با مباحثی چون نامعادلات، معادله درجه دوم، تابع درجه دوم، لگاریتم، تصاعد عددی، تصاعد هندسی، تابع و انواع آن مجانب، حد و پیوستگی، مشتق و كاربرد مشتق، انتگرال، مثلثات در درس ریاضی و مبحث حركت‌شناسی، دینامیك، نوسان، موج، صوت، موج الكترومغناطیس، فیزیك اتمی، الكتریسته ساكن، دما، گرما، فشار، گازها، نور در درس فیزیك و مبحث شیمی آلی، شیمی معدنی و... در درس شیمی آشنا می‌شود كه علاقه و قدرت یادگیری وی در این دروس از نكات حائز اهمیت است. دانش‌آموزان این رشته می‌توانند در مقاطع بالاتر (دانشگاهی)  به تحصیلات خود در رشته‌های فنی و مهندسی ادامه دهند.

 

 رشته علوم تجربی: دانش‌آموز علاقه‌مند به رشته علوم تجربی باید پایه و بنیه علمی قوی در دروس زیست‌شناسی و زمین‌شناسی داشته و به‌راحتی از پس مسایل ریاضی، فیزیك و شیمی برآید. در این رشته از مباحث اصلی دروس زیست‌شناسی می‌توان به زیست‌شناسی و بهداشت محیط، زیست گیاهی، زیست جانوری، زیست سلولی مولكولی و... اشاره كرد كه علاقه و قدرت یادگیری وی در این مباحث از نكات حائز اهمیت است. دانش‌آموز این رشته می‌تواند پس از اخذ مدرك پیش‌دانشگاهی در مقاطع بالاتر (دانشگاهی) به تحصیلات خود در رشته‌های پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و... ادامه دهد.










تعداد مشاهده (2076)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه اول در سال94-93"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید